En aquest vídeo, la Martina, la Carla i la Paula donen resposta a una pregunta clau per a molts estudiants: I després del Batxillerat, què? A través d’aquesta pregunta, han dut a terme diverses entrevistes centrades en aquesta qüestió amb l’objectiu d’investigar com els joves afronten la presa de decisions sobre el seu futur acadèmic i professional.
Al llarg del vídeo, es parla sobre aspectes com el moment en què van començar a plantejar-se seriosament el seu futur, si sempre han tingut clar el camí a seguir o si, al contrari, han anat canviant d’opinió amb el temps. Aquestes reflexions permeten entendre millor el procés personal que hi ha darrere d’una decisió tan important.
A continuació, cadascuna de les alumnes presenta el seu cas personal, explicant quins estudis li agradaria cursar i una de les companyes li formula diverses preguntes; les seves motivacions, inquietuds i experiències, què les han portat a interessar-se per un determinat àmbit d’estudi.
Finalment, les tres alumnes acaben el vídeo amb una reflexió conjunta, en què destaquen que no és necessari tenir-ho tot clar des del primer moment i que equivocar-se també forma part del procés. Tot i haver escollit camins diferents, coincideixen en el fet que comparteixen una mateixa combinació d’il·lusió i incertesa a l’hora de construir el seu futur.
Si us interessa saber més sobre aquest procés de decisió i les experiències de les estudiants, no dubteu a veure el nostre vídeo.
