Trench: “En aquest barri quan es tanca un negoci, se n’obre un altre”
Edurne Figueres i Blanca Trenchs
Tot i que molts barris de la ciutat de Lleida veuen com es tanquen comerços per no tornar-se a obrir, la Zona Alta, on es troba el Col·legi Episcopal, manté viva la continuïtat comercial.
La Blanca López, portaveu de l’associació de comerciants i empresaris de la Zona Alta, assegura que “hi ha un total de 152 comerços oberts entre establiments de rosa, sabateries, restaurants i cafeteries, etc. I de 10 a 20 comerços no formen part d’aquesta associació”. Aquesta zona de la ciutat es caracteritza per ser molt comercial i es concentra molta activitat en el seu dia a dia, ja que és un comerç de proximitat. A causa de les dimensions dels locals, no hi pot haver una gran franquícia. La dimensió d’aquestes botigues és petita, ja que la Zona Alta no és un barri on es pot construir botigues igual de grans com hi ha a l’Eix Comercial, on es concentra gran part de l’activitat comercial de Lleida.
En aquest sentit, López destaca la dificultat de fer grans promocions per part dels comerços de la zona on es troba el Col·legi Episcopal, perquè “es difícil al ser petits, no tenen la capacitat de les grans marques”.
Per la seva part, la presidenta de l’associació de comerços locals de Lleida Slowshop, Rosabel Trench, declara que “quan tanca un comerç a la Zona Alta, immediatament se n’obre un altre. Sí que és veritat que en els darrers anys han tancat negocis que no s’han tornat a obrir però ha estat per casos de jubilació o perquè s’ha instal·lat una franquícia”.
Tanca “la merceria de la Pepi”
La Josepa Boira, coneguda com “la Pepi” al barri tanca per jubilació les portes de la seva merceria després de 33 anys. El seu comerç n’és un bon exemple dels que hi ha a la Zona Alta de Lleida.
