En els darrers dies, un grup de periodisme ha realitzat una investigació sobre les plaques fotovoltaiques instal·lades al col·legi i el funcionament de la piscina, en relació amb l’ODS 12, consum i producció sostenibles.
Per tal de dur a terme aquest projecte, hem tingut l’oportunitat de parlar amb el senyor Joan Sert, gerent del Col·legi i responsable dels pressupostos, finançament i projectes. En primer lloc, ens va explicar que fa uns set o vuit anys es van instal·lar dos subministraments de plaques fotovoltaiques: una de 100 kW a l’edifici principal amb 110 plaques, i una altra de 30 kW a l’edifci d’infantil amb 38 plaques. Segons explica Joan Sert, la inversió total de les plaques s’havia d’amortitzar amb quatre anys i mig, però finalment va ser amortitzada amb només tres anys i mig, aproximadament. Tot i que les plaques tenen una vida útil de 25 anys, el Col·legi ha pogut reduir considerablement la factura elèctrica gràcies als dos subministraments.
Pel que fa a la piscina, cada setmana hi passen uns 2.000 usuaris. El col·legi i una empresa externa en controlen la qualitat de l’aigua amb analítiques mensuals i anuals. Tot i el gran consum d’aigua i energia, el manteniment és molt rigorós. El principal problema de la piscina és que no es pot reutilitzar l’aigua que es desborda, i instal·lar un nou sistema que l’aprofiti, seria molt costós.
Per tant, hem conclòs que, tot i les limitacions de pressupost i d’espai, el col·legi continua apostant per un consum més sostenible, buscant maneres de reduir l’impacte ambiental i avançar cap a un futur més eficient i responsable.
